Organ Prowadzący

Nauczyciel

3 klasa gimnazjum na wycieczce edukacyjnej

Wycieczka do Wrocławia
07.11.2017 r pojechaliśmy na wycieczkę edukacyjną do Wrocławia.
Zebraliśmy się na dworcu kolejowym o godzinie 6.20. Razem z opiekunkami wycieczki p. Łucją i panią Małgorzatą zajęliśmy miejsca w pociągu – niektórzy po raz pierwszy w życiu. Ponad dwugodzinna podróż upłynęła spokojnie.
Po dotarciu do Wrocławia przeszliśmy do budynku Rotundy, w którym mieści się obraz „Panorama Racławicka” namalowany przez J. Kossaka i J. Stykę. Zanim ujrzeliśmy obraz, zapoznaliśmy się z makietą bitwy oraz umundurowaniem żołnierzy. Następnie przeszliśmy do pomieszczenia w kształcie koła. Wzdłuż ścian ciągnęła się panorama przedstawiająca bitwę pod Racławicami. Obraz jest naprawdę duży. Mogliśmy obejrzeć poszczególne jego fragmenty i wysłuchać komentarza objaśniającego.
Po opuszczeniu budynku udaliśmy się na krótki spacer po mieście. Pokłoniliśmy się hrabiemu Aleksandrowi Fredrze i wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie.
Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Pana Tadeusza „Ossolineum”, gdzie podzieliliśmy się na dwie grupy. Mieliśmy tam lekcję muzealną, która obejmowała m.in.: pisanie gęsim piórem, co pomogło nam wczuć się w atmosferę tego miejsca. Potem przypomnieliśmy sobie podstawowe fakty z życia Adama Mickiewicza i informacje o romantyzmie dzięki ciekawym aplikacjom i dotykowym ekranom. Obejrzeliśmy też oryginał „Pana Tadeusza” napisany gęsim piórem przez Adama Mickiewicza. Czas w muzeum upłynął bardzo szybko.
Kiedy wyszliśmy, udaliśmy się na Jatki pod pomnik ku czci zwierząt rzeźnych. Znajduje się tam także niewielki sklepik z pamiątkami.
Następnie poszliśmy do centrum handlowego, gdzie mogliśmy zjeść obiad.
Potem przeszliśmy na dworzec. Droga powrotna minęła nam bardzo przyjemnie. O 19.38 klasa w dobrych humorach wróciła do Zielonej Góry. Była to dobra okazja do zabawy i nauki.
Wycieczka bardzo nam się podobała i chętnie byśmy ją powtórzyli.
Uczniowie klasy 3 gimnazjum

zaprzyjaźniona strona

splash

zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, logowania, prowadzenia danych statystycznych, świadczenia usług multimedialnych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Cookie.